Volvo C30 s C70
2010.04.28. 09:54

Egyszerre szeretne mindent az ember: komfortot s kemnysget, biztonsgot s vagnysgot. Mintha csak sszkomfortos jgkunyhra vgyna!
Volvo C30 s C70
Egyszerre szeretne mindent az ember: komfortot s kemnysget, biztonsgot s vagnysgot. Mintha csak sszkomfortos jgkunyhra vgyna!
A Volvo tudja a mdjt, a felfrisstett C30-as s C70-es gyesen tvzi az ellentteket. Ja, s persze jgkunyhban aludtunk a bemutat alkalmval, de azrt nem egszen olyanban, mint az eszkimk... Mindez mintha azt akarn sugalmazni, hogy a ltszlag jgtmbbl kifaragott, szval vagny fickknak val Volvk sem csak hviharban edzett vikingeknek felelnek meg, hanem ppen ellenkezleg: ddelgeten knyeztetik gazdjukat - azzal a komforttal, amelyet ppen az szak ridegsghez szokott svdek rtenek annyira jl. Designjuk pedig a szemet hivatott gynyrkdtetni, hiszen a kordban tartott kzlekeds krlmnyei kztt alig lehet mszaki elnykkel villogni, tetszets megjelenssel viszont annl inkbb.
Volvo-matematika: trendi lehetsgek
A provokatv s jtkos C30-as, amely elssorban vrosi hasznlatra val, s a praktikum helyett inkbb hetyke megjelensvel, knnyed szemlyisgvel hdt, mindent megad a divatozni vgy autsnak. Nemigen valszn, hogy egy ugyanilyen parkol le mellettnk, hiszen 49 kls sznkombinci, 11-fle alufelni, 27-fle krpit, ngyfle kzpkonzol, 12-fle hajtm s hromfle audiorendszer rendelhet, ezenkvl van opcis hts spoiler, tetablak, no meg sok egyb, gyhogy a varicik szinte kiapadhatatlanok. Itt mr nem a "Mindent a szemnek" rvnyesl, noha rendesen trajzoltk az autt, j az orra, a srvd s a htulja, bell pedig a "lebeg" kzpkonzol trt gyngyhzfnye ragadja meg a tekintetet. Eltvedstl akkor sem kell flni, ha felmondan a szolglatot a navigtor: a sznyegek vilgtrkpp llnak ssze...
A dinamikus pilta valsznleg mg ennl is tbbre rtkeli, hogy a kormnyzs 10%-kal direktebb, a futm pedig 30%-kal feszesebb lett, s egy mg sportosabb futm is rendelhet az authoz, extraknt. Idn tavasztl rendelkezsre ll az 1.6 DRIVe modell, start/stop funkcival, amely - pldul piros lmpnl vagy dugban - lelltja a motort. E megolds mindssze 3,8 l/100 km zemanyag-fogyasztst s 99 g CO2/km krosanyag-kibocstst tesz lehetv. A T5-s, a D5-s s 2.0D motorok alapfelszereltsghez hatfokozat kzi sebessgvlt tartozik, az thengeres benzin- s dzelmotorokhoz Geartronic funkcival elltott tfokozat automata rendelhet, a 2.0D-hez pedig a hatgangos Powershift automata konfigurlhat.
Kvl-bell finomtott rszletek a C70-esen
A C70-es mdosulsai igen diszkrtek, a finom vltoztatsok bevallottan egyetlen clja a luxus rzetnek nvelse volt. Szerkezetileg mind az aut egsze, mint az egynisgt ad hromrszes fm kup-kabri tet nem ignyelt konstrukcis beavatkozst - noha a 30 msodperces nyitsi-csuksi id, valamint az, hogy csak ll helyzetben mkdik, mr nem szmt lvonalbelinek. Igazbl az aut orrt s hts rszt terveztk t, hogy jobban illeszkedjk az aktulis mrkaarculathoz, s finomabb anyagokkal, mg gondosabb kidolgozssal rtkeltk fel a bels teret. Az orr sokkal hatrozottabb k formj lett, egyes elemeket pedig a tervezk elmozdtottak hosszirnyban s fgglegesen, gy az aut eleje a korbbiaknl erteljesebb trbeli mlysget kapott. Az j els fnyszrk s a kdlmpk krli dszts pldul egy kicsit felfel s htra dl, az als htrcs pedig sokkal rszletesebben kidolgozott. Htul jdonsg a fnydids lmpaegysg, amely minden tekintetben elrelps az izzlmpshoz kpest. A mszerfal szlesebbnek s egyben kecsesebbnek tnik, bortsa jobb minsg anyagbl kszl. Az exkluzv, kizrlag a C70-esben hasznlt tipogrfij mszerek is jelzik, hogy ez a Volvo egyik legrangosabb modellje.
|