Chevy Cruze 1.8 LT automata
2010.02.05. 08:17
Chevy Cruze 1.8 LT automata
Kzp-Kelet Eurpa 15 orszgnak auts jsgri a Chevrolet Cruze-nak adtk az AUTOBEST 2010 cmet. A csapat a legjobb vtelt kereste, msodik lett a Hyundai i20, amelyet a Skoda Yeti s a Volkswagen Polo kvet. Lssuk mit tud a Cruze, ha gy lenygzte a sajtkoponykat!
Mintha az Opel Insignia kisccse lenne a Chevrolet Cruze. Hasonl lendlet, hasonlan dinamikus forma, csak a Chevy esetn, ahogy ccshz illik mg fiatalosabb kiadsban. s persze egy mretosztllyal kisebben, mert mg az Insignia a kzp-kategriban, addig a Cruze az als-kzpen jtszik. s ha mr kisebb, persze az ra is egy osztllyal a csinos Opel al sorolt, 3,5 millitl lehet kapni a Cruze-t, s nha olcsbban, ha akcis modellel lelkestenek vsrlsra. Ez az r pedig igen kedvez, kevesen knlnak ma ennyirt egy ngyajts, kellen tgas autt, ami mg jl is fest.
A mi tesztautnk ra pont tmilli forint volt - plusz mg pr fizets extra -, amely sszegbl 400 000 Ft-ot krt a gyrt az automatavltrt. Ebbl mr sejthet, hogy nem a knlat aljrl val a gp. A motorja a nagyobb egynyolcas benzines 140 ler teljestmnnyel, van mg egyhatos benzines 113 lervel s ktliteres dzel 125 lval a knlatban. Szval ez a maximalizlt Cruze, ennl crzabb most nincs.
s a kocsi megjelense olyan is. A szp formt, a j arnyokat nagyon kiemelte a stt szn fnyezs, a j arnyban alkalmazott krm dsztsek. Az oldalvonal lendletesen emelkedik, karakteres a fnyszrk s hts lmpk formja. Tnyleg nagyon vonz a Cruze kasznija, s nincsenek rajta elnagyolt rszletek. Az sszeszerels minsge mr ms tszta, a fnyezs picit narancsos, a karosszria elemek, dszlcek nem felttlenl llnak szablyosan egymshoz kpest, igaz a tesztaut az els szribl val, ahol mg a gyrts-finomts fzisban vannak, a fnyezsben pedig ebben az rkategriban ms sem ad jobbat.
Az utastr lmnycsomagja nagyon hasonl. Igen btor, nagyon mai s divatos formk, vagny anyagvlaszts jellemzi a kocsit bell is. Radsul a helyknlat is rendben van, a fejem fltt 16 cm maradt a plafonig (172 cm testmagassg), mgttem 21 cm trdhely marad a htul lknek, ez tbb mint a Renault Lagunban. rdekes brszer a mszerfaltmb anyaga, gy ltalban j minsg manyagokat vlasztottak az utastri burkolatokhoz. A hangulatfelelsk a vilgosszrke/sttszrke tnus utastrben az ezst szn bettek, amelyek, pedig van bellk bven, jl nznek ki, vagny, fiatalos hangulatot teremtenek. Nem bntam volna, ha a nagy formatervezs kzben nmileg tbb pakolhelyet is terveztek volna a vezet kr.
Persze van mg valami, ami nagyban felels az aut utazsi komfortjrt, mgpedig az lsek. A Cruze-ban j az lsmret, knyelmesek az els lsek, s a htsk is hasonlak, mivel jl megdntttk a magas hts tmlkat. Viszont mgsem teljesen kerek az lskrdsre adott Cruze-vlasz, mert br elsre nagyon knyelmesek az els lsek, de tl puhk, gy hossz ton frasztak. Htul ms kritikval kell illetni az ottani lseket, ezeknek rvid az llapjuk, gy a combot nem tmasztjk al, s kemny az lfelletk, a tmla lehetne jobban formzott, gy kicsi az oldaltartsa. Igaz ennek ksznheten nem tl hossz autzs alatt kzpen is el lehet csrgni, mg a behajtott szles kartmasz sem oly zavar. Az lskrds hinyait a beszerelt extrk tern ptolja a Cruze, elektromos ablakok, lgzskok, automata klma szolglja az utazsi knyelmet - br a klma kezelse megszokst ignyel. Viszont a zenecucc jl szlt a kocsiban, ami ma ritkasg.
Vgl ejtsnk szt a csomagtartrl, amit egyflekppen jellemezhetnk. Nagy. s mg a csomagtrnyls is elg tgas a ngyajtssg ellenre.
Megrkeztnk a motorhoz, a benzines knlat nagyobb, 1,8 literes darabjhoz. A ngyhengereshez egy hatfokozat hagyomnyos automatavltt illesztette. A vgtttel j hossz, ez kt dolgot jelez, egyrszt vrhatan csekly lesz a fogyaszts, msrszt a gyr bzik a motor nyomatkllomnyban - 176 Nm. A vltszablyzs elnyben rszesti a takarkossgot, norml gzadssal a vlt gyorsan felpakolja a fokozatokat, a motor alig prg fel 2000/perc fordulatszmra. A vlts alig rezhet, kulturltan megoldott. Igaz ebbl a nyugalombl nem szereti a vlt, ha mly gzadsra kirngatjk, ilyenkor viszonylag ksn reagl s vlt vissza. Ha dinamikusabban akarunk haladni, jobb a gzpedllal gy jtszani, hogy a vlt ne vltson 3000 alatt, gy taktikzva dinamikusan autzhat a Cruze - igaz ilyenkor zajos a kocsi. Persze nem muszj ezt jtszani, mert a vltkart "D" llsbl balra billentve lptet zemmdban is hasznlhat a vlt, ekkor a kart elrelkve illetve htrahzva lehet fel- illetve visszavltani. Automata llsban tolzemben a vlt igen lelkesen vltogat vissza, ekkor olyan motorfkhatst tud produklni, hogy a lejtn gzt adva kell lemenni - vagy manulisan feljebb vltani. Az orszgti fogyaszts 8 literre jtt ki - 90 km/h sebessgnl 1600-at forog a ftengely, 130-nl 2200-at - vrosban tbbet, 10 litert mrtnk, mr hidegebb idben. rdemes mg megjegyezni, hogy autplyatempn, gyorsan haladva a motorzaj miatt kicsit hangos bent az aut.
Az emltett hinyossgok ellenre mgis j vezetni a Cruze-t, s az egyttls, napi hasznlat is kellemes. A feszesre hangolt futm egyenesfutsa nagyon j, kanyarba szpen kezelheten alulkormnyzott. Rossz ton enyhn rz, keresztbordn nagy sebessgnl felt, ellenben a fekvrendrket simn tlpi. A vrosi manverezst nagyban segti a szk fordulkr, radsul a kormny tmrje idelis, fogsa j, a kormnyzs erignye csekly. rdekes, hogy nem a legjobb a harnthtralts a kocsibl, mgis j az vegeloszts, valamint a tkrk ltszge is, gy nagyon rezhet az aut parkolskor, s pontosan beilleszthet a kivlasztott helyre.
sszegezve nem dnttt rosszul a zsri, mikor az Autobest 2010 cmet a Chevy Cruze-nak adta. J a kocsi r/rtk, valamint r/kpessg arnya, s ha ez valakinek tl kevs a meggyzshez, ott van mg a Cruze aduja az egynisg s hogy j vezetni. Sokkal fejlettebb aut, mint az eldje, a Lacetti volt s az Opel Insigninak sem kell szgyellnie a kistesjt.
|