Renault Fluence - Ngyajts piactipr?
2010.01.20. 08:04
A korbbi Renault Mgane generci ngyajts vltozata siker volt a piacon. A Fluence is kvetn, az alapadottsgai megvannak, kztk a relatv olcs r is.
Renault Fluence - Ngyajts piactipr?
A korbbi Renault Mgane generci ngyajts vltozata siker volt a piacon. A Fluence is kvetn, az alapadottsgai megvannak, kztk a relatv olcs r is.
A Mgane-csald trtnetben most elszr illetik kln nvvel a ngyajts vltozatot: merthogy ez mr annyira ms. jforma arc, a sportos helyett inkbb elegnsba hajl vek s megjelens. Persze ellenmond ennek, hogy flig ellrl rnzve a kocsira olyan kpsan fest, mint ahogy a Mgane kombi is sokkal sportosabb jelensg, mint azt a kategriban megszokhattuk. Teht megszavazom a Fluence-nek a legsportosabb megjelens als-kzp ngyajts wgen djt.
Pedig ht vlheten a keletebbi piacok kedvrt, ahol glt lehet lni az ilyen ngyajtsokkal, vettk komolyabbra a megjelenst. zletiesebbre. Mert sok ilyen kocsit kell eladni a gyrt orszgban, teht Trkorszgban, s a volt szovjet befolysi vezetekben is. Elszr a kocsi a trkknl, az oroszoknl s a romnoknl lett kaphat. De el fog jutni mg 80 orszgba, kztk Ausztrliba is. Kicsit kln tpusknt kezelik. Az olcsn alkalmazhat trk munkskezeknek is ksznhet, hogy barti rat szabhattak a kocsinak (mrmint a konkurencival s nem a keresetekkel sszevetve). Az 1,6 literes benzines, 110 lers motorral szerelve 3 890 000 Ft a virtulis listar, amely mr most kevesebb hrom kilval, teht a bevezet r 3 590 000 Ft. Ha a vsrl beszll a Renault Credit hitelbe, akkor mivel ott megkeresik r a pnzt, elengednek jabb 400 000 Ft-ot, s 3 190 000-rt odaadjk az jdonsgot. (Az egyhatos benys az indulmotor, most nincs egyngyes). Van mg 1,5 dCi 85 s 105 lval, 3 790 000 Ft indulval, a felszereltsgi szint hromfle lehet, a top-Fluence az 1.5 dCi Privilege (mindig a htszekrny jut eszembe errl a mellknvrl), 4 490 000 Ft. Egybknt, ha levennnk a jrulkos llami terheket, sokkal normlisabb r jnne ki - de ezt mindenki tudja.
De hopp, most olvasom a sajtanyagba, hogy lesz majd ktliteres benzines is 140 lval, valamikor az v folyamn - a neve Sport Way. Ez a motor majd rendelhet lesz szjas CVT-vltval (Nissan szrmazk), s hatgangos kzivel. Az egyhatoshoz trsthat ngygangos hagyomnyos automata (ZF), vagy ts kzi, az ersebb dzelhez pedig mg hatos kzivlt, illetve majd jn egy duplakupplungos automatizlt hatfokozat vlt is (mrmint a dzelhez) - ez egy vltlz, mindenfle lesz majd.
Vezessk is
Mindezen varicis lehetsgek kzl egy hatgangos kzivlts ersebb dzel autba ltem bele. Els pillantsra az aut mretei nem tlzk, knny vrosi mozgst gr, de az is ltszik, hogy bels rtartalom is van rendesen. A formja szimpatikus, nagyobb kerekekkel jobban nzne ki, kicsit nagy ltvnyra a hasmagassg. Az arnyokat tekintve tjn a Mgane-alap-rokonsg (kicsit az orr emlkeztet az j Thlira is).
A kocsiba lve a Mgane-ban mr megszokott mszerfal s kezelszervek fogadnak, onnan ismerjk mr a rdit, meg a Tom-Tom navit is. A vezeti helyzet gyorsan knyelmesre belhet, a kilts j a kocsibl. Krlszaglszva feltnt az ers manyagszag, s hogy igazn j, puha manyag csak a mszerfalra jutott, szvesen ltnm az ajtburkolaton is, oda knykl a vezetk nagy szzalka.
A rgi ismers dzel knnyen led, szpen hz, a jellegzetesen hosszkar vlt rendben kapcsolhat, szedi a lbait vidman a kocsi. Br a benzinest nem vezettem, gy vlem az egyhatos 110 lovas is hasonlan lelkes motor, tgabb hasznos fordulatszmtartomnnyal, alul kevesebb nyomatkkal, s persze azrt nagyobb fogyasztssal a drgbb-s-drgbb benzinbl. A kocsi menet kzben csendes, orszgti tempn is nyugodt - a futm, az elektromos szerv szintn Mgane-cucc.
De ugye a technika ismers, kvncsibb tesz a csomagtart s a hts ls krnyke. Feltrva a hts ajtt rgtn feltnik a brutlis lbtr, aminek a megtlse belve nmileg vltozott. Ugyanis elg rvid az llap az amgy jl formzott hts lseken, emiatt a lthat lbtr egy rsze az ls helyett van. Olcsbb a leveg a szivacsnl. Az lsek dntgethetk s van pohrtarts kartmaszunk, ha htul lnk. El lehet itt utazni meglehets komfortot lvezve. A csomagtart is nagy, 496 liter, kiss nehzz teszi a kihasznlst, hogy elg magas a nyls peremmagassga, a hossz hts szlvd miatt pedig a nylsa kzpen beszkl. Befrne a fnyr, ha a dobozt elbb szthajtogatnnk, lapjban betennnk, majd kihajtogatnnk, de hajtogats kzbe beletennnk a gpet. Szval van csomagtart kapacits, csak a berakhat csomagok maximlt klmrete korltozott. Persze aki cuccolni akar, vegye a kombit.
Teht miben ltnk?
A lnyeg, hogy itt egy j r-rtk arny, modern arc, ha gy nzem sportos, ha gy nzem elegns aut, csaldnak vagy cges eszkznek is teljesen j. A Renault Fluence alapfelszereltsge se csr, mr a fapadoshoz is jr lgkondi, ezt se mindenki mondhatja el. s ha rsszevetst vgznk minimlr autt keresve a kategriban, ne felejtsk el, hogy 1,6 literes a Fulence alapmotorja, teht olyan hengerrtartalm s teljestmny amirt ms felrat kr.
|