Volkswagen Polo
2009.09.16. 10:22

A Polo nem kvn az egyre inkbb elharapdz gmblyded designvonulatok utn menni, karaktere les, srmos, amolyan golfos.
Volkswagen Polo
A Polo nem kvn az egyre inkbb elharapdz gmblyded designvonulatok utn menni, karaktere les, srmos, amolyan golfos.
j aggregtok, CR TDI-k s TSI a palettn
A Polo karosszrija kategrija egyik legszilrdabb darabja, nem is csoda, hogy a gyriak tcsillagos EuroNCAP trsteszt-minstsre szmtanak. A frontlgzskokon kvl oldal- s fggnylgzskok, j struktrj, programozott deformcij utascella s megerstett merevtk szavatoljk a bent lk biztonsgt. A merev kasztni jtkony hatsai menet kzben is rezhetk: az aut kanyarokban jl kveti a kijellt vet, karosszriacsavarods egyltaln nem tapasztalhat, a pontos irnythatsg els osztly. Az els s a hts nyomtv is szlesebb 29 s 30 mm-rel, mint az eldben. A kormny nem "tlszervstott", egyedl a vlt kapcsolsi tjai lehetnnek rvidebbek.
A benzinmotorok sort a hromhengeres 1,2-esek nyitjk, 60 s 70 lers vltozatban. Erejk ppen csak megfelel a megntt VW mozgatshoz, mindkt blokk ers kompromisszumokat kvn a tulajdonostl. Az 1,4-es, 85 lers kivitel sem egy kimondottan szgulds tpus, de ngyhengeres mivolta miatt csendesebb, a lertbblet miatt pedig mr kellemesebben halad a Polo. Az igazi adu azonban a vadonatj turbs 1,2-es, melybl 105 lert hoztak ki a mrnkk. A hatfokozat vltval trstott, temperamentumos 1.2 TSI-vel 9,7 msodperc alatt rhet el - ll helyzetbl indulva - a 100 km/h, a rohans vge 190-ig tart, s tlagfogyasztsa (5,5 l/100 km) hajszlra megegyezik a 60 s 70 lers 1,2-esekvel. Vgre nyugdjaztk a keveset fogyaszt, m rendkvl kellemetlen jrskultrj, hromhengeres 1.4 TDI-ket (70 s 80 LE), helykre finomabban zemel, 1,6-os gzolajosok kerltek. Az immr ngyhengeres, kzs nyomcsves dzelek hrom verziban is elrhetk. A sort a 75 lovas vltozat nyitja, amely nyugodt tempval ruhzza fel a Polt, a motor nem az erejvel, sokkal inkbb a szerny fogyasztsval (4,2 l/100 km) brillrozik. 2000-es fordulatszm alatt a kis dzel kifejezetten gyenge, minden egyes elzst visszavltssal s fokozott krltekintssel kell megkezdeni. A 90 lers CR TDI mr valamivel izmosabb, itt 40 Nm-rel tbb nyomatkkal lehet gazdlkodni. A TDI-cscsot jelenleg a 105 lers vltozat jelenti, melynek 250 Nm-e mr bsgesen elg a Polo lendletbe hozshoz.
A jvben mindegyik gzolajoshoz knlnak majd takarkos BlueMotion csomagot, amellyel pldul a 90 lovas dzel tlagfogyasztsa 4,2-rl 3,6-ra szorthat le. A pakk tartalma a mdostott lkhrt- s szoknyaszett, a start-stop automatika, a hosszabb tttelezs vlt s a fkezsi energit hasznost rendszer. A BlueMotion vltozatokban a start-stop rendszer akr ki is kapcsolhat, a takarkossgot nvel szisztma lnyege, hogy ha megllunk s resbe tesszk a vltt, akkor a motor lell. Kuplungbenyomsra az aggregt letre kel, s mire egyesbe kapcsolunk, mr indulhatunk is - semmi kellemetlensg, a rendszer hibtlanul mkdik.
Az els Polk a nyr vgn rkeznek haznkba, de az rakra elrelthatlag egszen szeptemberig kell vrni. Sajt becslsnk alapjn a legolcsbb vltozat valamivel hrommilli forint alatt indul majd, s az alapot jelent Trendline kivitel szriafelszereltsgben mr benne lesznek az olyan fontos ttelek, mint a ngy lgzsk vagy az elektronikus menetstabilizl rendszer.
|