Volkswagen Polo
2009.09.09. 07:51
A Polo nem kvn az egyre inkbb elharapdz gmblyded designvonulatok utn menni, karaktere les, srmos, amolyan golfos.
Volkswagen Polo
A Polo nem kvn az egyre inkbb elharapdz gmblyded designvonulatok utn menni, karaktere les, srmos, amolyan golfos.
Elsre nem sok differencit ltunk a VI. genercis Golf s az j Polo kztt. A kisaut ftervezjtl, Walter de Silvtl megkaptuk a vlaszt, hogy mi az oka a szemet szr hasonlsgnak. Sz sincs koppintsrl, esetleg csereszabatos darabok hasznlatrl. Egyszeren elindtottak egy egysges VW-formanyelvet, mely a kvetkez vekben marknsan befolysolja majd a piacra lp j modellek megjelenst, gy a Polt is. A Scirocco, a Golf s a frisstett Golf Plus utn a Polo is bellt a "sablonarc" wolfsburgi tpusok sorba, de ez a sors vr a nemsokra debtl j Passatra is. A forma nem a legmerszebb, egyes rszletek taln unalmasak, de a designguru szerint "tldekorlt" vilgban lnk, ami az emberek tbbsgt mr frasztja. A tlcicomzott vonalakkal szemben a VW inkbb az egyszer formkat rszesti elnyben, szerintk ugyanis idvel ez kpviseli majd a maradandbb rtket. Annyi mindenesetre biztos, hogy a Polo a leginkbb "npauts" VW, kntse akr a Golf, vtelra pedig nagysgrendekkel kedvezbb lesz, mint a btyus.
Nagyauts kls, minsgi bels
A kis Polo magas szint sszeszerelsi minsge nemcsak bell, hanem kvl is tetten rhet. A karosszria illesztsei egyenletesek, vgig rendkvl kicsi hzagok (1,2 mm!) figyelhetk meg, az elemek egymshoz passzolsa minden apr rszletnl dicsretes. Bell is hasonl precizitssal sszerakott kp fogadja az utasokat. A mszerfal tetejt puha, szpen kialaktott fellet manyagok bortjk.
A j fogs, hromklls kormny kifejezetten passzol a sofr kezbe. A kapcsolk elhelyezse logikus, kezelsk egyrtelm, st a felras navigtor is egszen egyszeren hasznlhat. Az rintkpernys navi jdonsg a kisautk szegmensben, a trkpllomny knnyen frissthet SD memriakrtyn kapott helyet. jak az els lsek, tmsk kemny, alakjuk kellemes, nmi oldaltartsra is lehet szmtani, de rdemes hozzjuk llthat derktmaszt rendelni, ami nagyban hozzjrul a knyelmes vezetsi pozci megtallshoz. Apr rnyfolt, hogy a sofr jobb lbt nyomhatja az enyhn kifel fordul kzpkonzol-borts, a kzps knykl pedig belg vltsnl az alkar mozgsterbe. A kesztytart nagy, benne egy kis fedl alatt lapul a gyri lers, szervizfzet, felette iPod-csatlakoz, az utasoldali lgzsk kikapcsolja s az abroncsnyoms-ellenrz rendszer gombja tallhat. A hts trknlat korrekt, de rezhet, hogy az aut 14 mm-rel laposabb eldjnl. A kimlytett tmlj els szkek, a 4 mm-rel (2470 mm) nagyobb tengelytvolsg, az 54 mm-rel hosszabb kasztni s a 32 mm-rel szlesebb kialakts miatt a msodik sor kt norml termet felnttnek megfelel. Egyedl az tlagos mret fejtr lehet a problma, ha teljesen egyenes httal bel egy 175 cm magas utas, akkor bizony a kobakjt knytelen kicsit leszegni, mert a plafon kzelsge mr nyomaszt.
|