Mercedes-Benz S 400 Hybrid
2009.08.19. 07:44
Vltoznak az idk: itt a rszben villamos hajts Mercedes, amely nhny "leg"-gel bszklkedhet a luxuskocsik vilgban, mg ha nem is egszen ri el a begrt 8,0 liter alatti fogyasztst.
Menetprba Mercedes-Benz S 400 Hybrid
Vltoznak az idk: itt a rszben villamos hajts Mercedes, amely nhny "leg"-gel bszklkedhet a luxuskocsik vilgban, mg ha nem is egszen ri el a begrt 8,0 liter alatti fogyasztst.
Egy fecske nem csinl nyarat, de els fecsknek biztat... Ngy vvel a W 221-es tpussorozat megjelense utn most a 2009-es S-osztlyt mutatta be a Mercedes. Cscspontjai kz tartozik a vilgelsknt sorozatban gyrtott ltium-ion akkumultoros hibridhajts az S 400 Hybrid modellben, amely a legtakarkosabb benzinmotoros luxuslimuzin: gyri adat szerinti fogyasztsa 7,9 liter, CO2-emisszija pedig csupn 186 gramm kilomterenknt.
Vltozatos knlat, szrevtlen mkds
Ezenkvl nyolcfle modern benzin- s dzelmotort knlnak, ezek fogyasztsa is 7%-ot elr mrtkben cskkent. Az S-osztly hagyomnyosan magas biztonsgi sznvonalt jszer, kamera- s radaralap vezettmogat rendszerek fokozzk, amelyekkel a cscsszria felzrkzott az j E-osztlyhoz. Ide tartozik az adaptv tvfnyasszisztens, a svtartasszisztens, a sebessghatr-asszisztens s a tovbbfejlesztett jjellt-asszisztens. Hasonlan innovatv az Attention Assist bersgfigyel s az nmkd oldalszl-stabilizls. A Stuttgart s a Fekete-erd vidkn rendezett menetprba alkalmval termszetesen fknt a Hybridnek szlt az rdekldsem, noha mentem az S 450 CDI s az S 500-as modellel is. Nos, a Hybrid tbb szempontbl is figyelemre mlt kocsi. A Mercedesnl az els ilyen aut, s rdekes, hogy az jszer technikt nem a nagy darabszm modellek valamelyikben, hanem az elitkategriban alkalmazzk elszr. Lthat, hogy mg csak demonstrcirl van sz, a tmegests egy ksbbi lps lehet. "Lgy hibrid" ez: nem kpes tisztn elektromos haladsra, de visszanyeri a fkezsi energia nagy rszt, s start-stop automatikja van. Ez a luxusosztly "CO2-bajnoka", egyben az els sorozatgyrts hibridje, ltium-ion akkuval, amely egybknt helytakarkosan a motorhzban bjik meg.
A klnleges hajtsrendszerbl - a genertort s az nindtt helyettest villamos forggp a lendkerknl, vezrls, akku - semmit sem vesz szre az aut hasznlja. A kijelzre persze lehvhat az energiaramlst mutat folyamatbra, de most az tlagfogyasztst lestem rgus szemmel, kzben olyan stlusban vezetve, ahogy egy ilyen jrm tulajdonosrl felttelezem: kis gzadssal, kevs fkezssel, a forgalmi helyzethez fogyasztscskkentsi trkkkkel alkalmazkodva.
10,0 liter a fogyaszts, de gy is j
Nos, a begrt 7,9 litert megkzelteni sem sikerlt, de ezt ne az aut rovsra rjuk, hanem a gyakorlattl elrugaszkodott szabvnyos mrst krhoztassuk rte. A nagy s hallatlanul komfortos reprezentcis limuzinnal elrt pontosan 10,0 liter nagyszer rtk, nem is olyan rg mg elgedettek lettnk volna msflszer ennyivel is! Mivel pedig 90 literes a tartly, csak 900 kilomter utn kell tankolni, ami j hatssal van az tlagsebessgre. Menet kzben tkletesen lgy az tmenet egyrszt a villamos hajts be- s kikapcsolsakor, illetve a htfokozat automata vlt kapcsolsai alkalmval.
Az igazi krds az, hogy mennyivel jobb a hibrid S-osztly, mint a kznsges? Hasonltsuk ssze az ltalam szintn kiprblt S 450 CDI-vel. Az utbbi teljestmnye egy kicsit, nyomatka sokkal nagyobb, vezetse mg pozitvabb lmny. Fogyasztsa hivatalos adat szerint egy literrel, a valsgban 2,6-tal tbb (12,6 l/100 km, a fedlzeti szmtgp szerint). A hibridrendszer tbbletslya 75 kg, teht megfelel egy utasnak, mg a rendszer felra nagyjbl 7700 eur a gyriak nyilatkozata szerint (belejtszik nmi klnbsg is a felszereltsgben). Egszen elnagyolt szmvetssel: ennyi pnzrt kb. hrom vre elegend gzolajat kapunk a dzelhez. A hibrid csak ezutn kezdene nmi pnzt megtakartani - ha nem kapna ad- s egyb kedvezmnyt a klnbz orszgokban. Nlunk a regisztrcis adja kedvezbb (190 000 Ft, az S 450 CDI 3 207 000 Ft-jval szemben), de azrt alapos kltsgelemzsnek kell megelzni a vsrlst. Hiszen pldul a 235 lers, 540 newtonmteres, szzra 7,8 msodperc alatt gyorsul, szintn 250-es cscssebessg, gyri adat szerint csupn 7,6 litert fogyaszt (CO2: 199 g/lm) S 350 CDI BlueEFFICIENCY modell 23 026 000 forintba kerl - a Hybridhez viszonytott relnybl majdnem vehetnk mellje egy Smartot, vrosi szaladglsra. Vannak persze nem forintosthat tnyezk is, mint az a tudat, hogy lvonalbeli krnyezetkml technikt hasznlunk egy vilgklasszis limuzinban autzva.
|