Lerbajnokok 2
2009.06.28. 15:05
Ferrari Enzo, Saleen S7 Twin-Turbo, Koenigsegg CCX, Bugatti Veyron, SSC Ultimate Aero
V. Ferrari Enzo
Br az eredetileg 349 darabbl ll szria 399-re ememlkedett, mgsem hisszk, hogy brmennyit is rontana a sportkocsi exkluzivitsn. Pontosabbn 400 darabos, hiszen az utolst II. Jnos Pl ppa kapta, a klcsns tisztelet jegyben (ezt ksbb elrvereztk, termszetesen jtkony clra fordtva az sszeget). Nagyon alacsony felpts, kzpmotororos, tkletesen kidolgozott, s lnyegesebben lgyabb formk mint az F40 s F50 esetn. Ezzel kiss ellenttes a puritn bels tr, ami remek hangulatot teremt a valdi sportlmnyhez. Avagy minek is kne tv s htszekrny a sebessghez? Az utastrben legfeljebb rezhetjk a brutlis ert, hallani alig fogjuk a V12-es, 660 lers erforrst. Vgsebessge 363 km/h, 0-rl 100-ra 3,6 msodperc alatt gyorsul fel.
IV. Saleen S7 Twin-Turbo
Az eredeti S7 ttervezsvel s "felturbzsval" szletett meg 2005-ben az S7 Twin turbo. Az eredmny 750 ler, s 950 newtonmter lett. A motor erejt egy hatfokozat vltszerkezet tovbbtja. 100 km/h-ra 2,8 msodperc alatt gyorsul, vgsebessge krlbell 350-370 km/h kztt van. Az eredeti S7-hez kpest vltozott a diffuzr, a hts szrny, megnveltk az els szrnyat. Htul a lnyeges vltozs a - motor jobb szellzse rdekben - plusz nylsok beptse volt. Egy sportkocsihoz pedig elengedhetetlen TV s DVD kszlkek sem hinyozhatnak a kocsibl.
III. Koenigsegg CCX
Br Koenigsegg CCX erforrsa ugyanaz mint a korbbi CCR-nek, mgis jelents vltoztatsokat eszkzltek rajta. Az USA-beli szereplshez elengedhetetlen vltoztatsok kellettek, mint pldul az j hengerfej, vezrmtengely s fedlzeti szmtgp. A 4,7 literes V8-as motor 920 newtonmter nyomatkra kpes, hatfokozat vltval. 3,2 msodperc alatt gyorsul 100 km/h, vgsebessge 395-400 km/h. Igen mly pts (1,12 mter), ennek ellenre mgis tgasnak tnik az utastr, amit mg inkbb kiemel a tetablak.
II. Bugatti Veyron
A vilg leggyorsabb, sorozatgyrtsra kerlt autja a Bugatti Veyron. A Volkswagen s a Bugatti gisze alatt meglmodott s megvalstott aut fejlesztse egszen a kilencvenes vek kzepig nylik vissza. 1998-ra elkszlt a leend kocsi motorjnak prototipusa, egy W-elrendezs, 18 hengeres, 6,3 literes, 555 lers erforrs. Ezt a motort tbb prototipusba ptettk be. Tbb vltozat kzl vgl a Veyron mellett dnttt a Volkswagen, gy elkezddhetett a sportkocsi valdi fejlesztse. Ez azonban az eredetileg tervezett 2003-as idpontra nem fejezdtt be, mivel gondot okozott a motor htse. A problmt vgl gy oldottk meg, hogy a motort le sem fedtk, illetve 10 htt szereltek a motor kr. A Veyron a Lamborghini Diablo alvzra plt, s kzpmotoros az optimlis tmegeloszls rdekben. A vgs vltozatba vgl kettvel kevesebb henger kerlt, de ennek megfelelen megnvelt hengerrtartalommal. Turbfeltlts, 1001 lers s 1250 newtonmteres forgatnyomatkkal rendelkezik. Ezt egy htsebessges vlt tovbbtja a tengelyek fel.
I. SSC Ultimate Aero
Az SSC Ultimate Aero most mr csaknem 1300 lerejvel sajt, tavalyi rekordjt igyekszik megdnteni. Ezzel a 2008-as, "csupn" 1183 lers modell 413 km/h-s rekordjt is szeretnk megdnteni. amivel a tervek szerint meg tudjk majd dnteni a 2008-as modell szdletes 413,7 km/h-s rekordjt is. Az Ultimate Aero-t gyrt Shelby Supercars-t (SSC) lthatlag teljesen hidegen hagyja a vlsg, s tovbb tuningolgatjk a gpjrmvket. A kiszem tulajdonkppen pofon egyszer zleti koncepcival rendelkezik. Meg kell dnteni a sajt, korbbi rekordot, aminek reklmrtkbl mg j pr vig gyis eltartjk magukat. A duplaturbs V8-as erforrs htst is t kellett tervezni.
|