Audi R8 5.2 V10 FSI quattro
2009.05.27. 13:32
Mr az alap R8-as 420 lereje sem piskta, de amit ez a Lambo-motoros V10-es tud, az maga a veszedelem!
Audi R8 5.2 V10 FSI quattro
Mr az alap R8-as 420 lereje sem piskta, de amit ez a Lambo-motoros V10-es tud, az maga a veszedelem!
Megijedni, htrahklni persze nem kell, a profi futm, a satuknt fog fkek s a menetbiztonsgi segdberendezsek rangyalknt gyelnek. Az Audi nem kis zleti kockzatot vllal azzal, hogy a Porsche 911 Turbo rivlisaknt piacra dobja az R8-as topverzijt, radsul az razsban is azonos szintet kpviselnek. Termszetesen gy is nzhetjk a dolgot, hogy a ngykariksok szlesebbre nyitjk modellknlatukat - egy sz mint szz, ez a modell a mai korszellem alapjn valban exkluzv darab lesz...
Mesteri alkotelemek, csods sszhang
V10-es atmoszferikus kzpmotor, sszkerkhajts s brutlis hang. Ez mr valban szupersportaut, mgpedig abbl a fajtbl, amit nehz p sszel feldolgozni. Persze-persze, autplyn knny odalpni neki, de tlagos htkznapi forgalomban, vagy kanyargs szakaszon jzan sszel vezetni sokkal nehezebb. A V8-ashoz kpest b 100 lers tbbletteljestmnye ugyanis ppen attl az extra gondolkodsi idtl fosztja meg az embert, amivel mg a forgalomban ura maradhat sztneinek. Az R8 V10-essel minden kanyar gyorsabban rkezik, minden elzend autra nagyobb sebessgklnbsggel esnk r, s minden kanyarbejratban sokkal inkbb kzeltjk a fizika hatrait.
Pedig azok piszok magasan vannak az R8-as esetben, hiszen a ngykerkhajtssal s a kzpmotorral egytt valszntlen kanyarbemeneti sebessgek rhetk el jtszi knnyedsggel. A gumik meg se nyikkannak, az aut azonnal s kkemnyen reagl, s a hatr alatt gy rezzk, hogy egy men videojtkba csppentnk. A hatron azonban - mint minden kzpmotoros aut - pillanatok alatt vlt alul- s tlkormnyzottsg kztt, s egy htkznapi auts bergzdtt gzpedlkezelse kzelben sincs annak a finomsgnak, amivel egy ilyen helyzetben nyeregben lehet maradni. Persze ezrt van ott az ESP, de fogadni mernk, hogy egy ilyen kaliber aut minden msodik vsrljnak nem ri meg a 300 ezer km lettartam s amgy zsenilisan harap kermia fktrcskra klteni, mert jval elbb cserlni kell majd a komplett orr-rszt.
Mieltt savany szlnek tnne: az R8 V10 flelmetesen j aut, egy olyan darab, amivel az Audi valban fellpett a legjobb sportautgyrtk kz, amivel mr nem "ciki" leparkolni a Cote dAzur-on a Ferrarik, Porschk s Lamborghinik mell. Ugyanis ez az aut elevenen felzablja a bbi-Porschkat s Ferrarikat, s mg a cscsmodelleknek is borsot trhet az orra al a menettulajdonsgok tekintetben. Persze, ebben a mfajban a nemesi szrmazs mindennl tbbet szmt, s az auts arisztokrcia j rsznek ez gy is, gy is "csak" egy Audi marad. m akinek van fls 40 millija hasonl jtkszerekre, azok szmra a V10-es motor hvogat varzssz lehet, s a szmos spanyol, portugl s francia versenyplyn fut sportauts klubnapokon j esllyel hagyhatja fakpnl a klubtrsakat.
|