Renault Mgane Berline s Coup
2009.04.01. 10:54
Stlusvlts
Hogy mire hasonltott a Mgane msodik genercijnak htulja, azt nehz lenne meghatrozni. Mindenesetre megosztotta a kznsget, sokan idegenkedtek tle. Az j vltozat biztosan tbbnk tetszst nyeri majd el, s ebben az is a Renault segtsgre lesz, hogy jelents minsgi vltozson ment keresztl a modell.
Renault Mgane Berline s Coup
Stlusvlts
Hogy mire hasonltott a Mgane msodik genercijnak htulja, azt nehz lenne meghatrozni. Mindenesetre megosztotta a kznsget, sokan idegenkedtek tle. Az j vltozat biztosan tbbnk tetszst nyeri majd el, s ebben az is a Renault segtsgre lesz, hogy jelents minsgi vltozson ment keresztl a modell.
Az idei Prizsi Autszalonon bemutatott j Renault Mgane Berline s Coup modellekkel megkezddtt a Renault als-kzpkategris knlatnak megjulsa. A konvencionlisabb forma tbb vsrlt, a tbb vsrl tbb pnzt hoz – gondolhattk a francia mrnkk, amikor elvgeztk az utols simtsokat a Mgane III formatervn. Jl dolgoztak, a Berline s a Coup dizjnja egyarnt tetszets. Maga a forma egybknt sokkal jobban hasonlt az aut els genercijhoz, ami igazn sikeres volt. De be kell ltni azt is, sokkal kevsb karakterisztikus, mint a most nyugdjba vonul szria, inkbb igazodik a kompakt autk formjnak vilgtrendjhez.
jra: "Comfort a la francais"
Mind a csaldi ferdeht, mind pedig a kup vonalvezetse sportosra sikeredett. Olyan jl bevlt "trkkkkel" tallkozunk, mint a motorhzfedlen vgig hzd bordk, az elnyjtott fnyszrk, az emelked vvonal, a hts traktusban a kt darabbl ll lmpatest, illetve a viszonylag keskeny hts szlvd. A Coupn tovbb fokozza a sportos hatst a krmkerettel hangslyoss tett lgbeml, valamint a mattfekete keresztlccel elltott kzps htnyls. Ez a modell emellett a hts lkhrt alatt kialaktott diffzort is kapott, s hasmagassga mintegy 12 millimterrel alacsonyabb az tajts vltozatnl. Mindkt tpusnl feltnen szkek az illesztsi hzagok s nagyok az ajtk. A beltr j benyomst kelt. Minden kezelszerv – a kormnykerk kzelben vagy a kzpkonzolon – knnyen kzre esik. A mszerfal fellete puha, vlaszthatunk pihentet, vilgos, elegns sznvilgot, vagy egy sttebb, sportosabb hangvtel atmoszfrt. A Berline s Coup kivitelek utasterben ugyanazzal az innovatv mszerfallal tallkozhatunk: a fordulatszmmr analg, m a sebessgmr digitlis, ami nem csupn knnyen leolvashat, de gy jobban nyomon kvethetjk az aut sebessgt. A kzpen elhelyezett sebessgmrben kapott helyet a sebessgtart s -korltoz rendszer kijelzje, az zemanyagszint-mr, a htvzmr, valamint a nyitva felejtett ajtra s a nem megfelel abroncsnyomsra figyelmeztet jelzsek.
Az lsek formzsa s anyaga igazn meggyz. Vgre jra francisan knyelmes a Mgane. Az els llap kellen hossz, tmse knyelmes utazst szavatol. A Coup termszetesen sportlseket kapott. A kormnykerk magassga s mlysge egyarnt llthat – sszefoglalva, az ergonmia nem hagy kvnnivalt maga utn. A menetkomfort rzst a tgas utastr csak fokozza. Htul sem lehet okunk panaszra, egyedl az emelked vvonal miatt kiss keskeny oldalablakok zavarak. rdekes, hogy Coup hts lsei megegyeznek a Berline-vel. Elbbi modell tetformja miatt itt szksebb fejtrre kell szmtanunk, de 185 centis testmagassgig mindenki normlisan el tud helyezkedni. A tervezk kiemelt figyelmet szenteltek a menetzaj cskkentsre is: az ajtk s a csomagtrfedl szigetelse, a karosszria reges elemeibe illesztett bettek, a motorburkolat egy darabbl ll kivitele, valamint a mszerfal habszerkezete mind mrskelik az utastrbe beszrd zajokat. Mindkt karosszriavltozat jkora csomagtrrel rendelkezik, a ferdeht kivitel 405 literes, a Coup a szegmens legjobbja a maga 377 literjvel.
Fokozatosan bvl motorpaletta, jn az 1.4-es turb!
Sokat javult a Mgane ttartsa, futmve feszesebb, a kocsitest kevsb hajlamos a bedlsre – hla az j lengscsillaptknak s a rugalmas hts hdnak. A Coup alatt sportfutmvet tallunk, kemnyebbek a rugk, valamint feszesebbek az els s hts lengscsillaptk. Feltnen j volt mindkt modell fkteljestmnye, a kormnyzs viszont nem nyerte el tetszsemet. Az elektromos szervokormnyt alapjaiban dolgoztk t a Mgane II kormnymvhez kpest, s br a szksges kormnyert taln jl lltottk be, a szerkezet tovbbra sem elg precz, bizonyos szitucikban pedig kevs a visszajelzs az t fell. Fokozatosan bvl motorvlasztkbl csemegzhetnek majd a leend Mgane-vsrlk. Els krben kt 1,6 literes, 100 illetve 110 lers benzinmotor s kt 1,5 literes, 85 s 105 lers dCi dzel, valamint egy 1,9 literes, 130 lers dzel ll rendelkezsre a Berline vltozathoz. A Coupnl csak ez ersebb benzinest, illetve ezt kiegsztend egy 2,0 literes, 180 lers benzinest tallunk, a dzelek pedig megegyeznek a csaldi vltozatval. Jvre rkezik 150 s 160 lers, rszecskeszrs dzelmotor is, elbbi csak automata, utbbi pedig csak kzi kapcsols vltmvel prosthat. Igazi jdonsg lesz tavasztl a TCE 130 nev benzinmotor, amely mindssze 1,4 literes, viszont 190 Nm-es forgatnyomatkot knl a turbfeltltnek ksznheten. Ahogyan a nevbl is kiderl, teljestmnye 130 ler.
Utunk sorn a 130 lers dCi motort tettk prbra, a jelenlegi knlatbl taln ez illik legjobban az aut jelleghez. Az 1870 cm³-es blokk alacsony, 3750-es percenknti fordulatnl adja le legnagyobb teljestmnyt, mg 300 Nm-es maximlis forgatnyomatka mr 1750-es fordulatszmon rendelkezsre ll. Az autt nagyon dinamikusan mozgatja, mindig kell ertartalk ll rendelkezsnkre. Elzseknl nyugodtan elfelejthetjk a visszakapcsolst, az ilyen szitucikat "nyomatkbl" megoldja. Emellett meglepen csendesen dolgozik. Az j Mgane csald forgalmazsa janurban kezddtt Magyarorszgon.
|